Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Kampanie społeczne

Ministerstwo Środowiska prowadzi kampanie społeczne mające na celu edukowanie społeczeństwa o tym, jak ich codzienne decyzje wpływają na ochronę środowiska.

Do tej pory przeprowadziliśmy kampanie dotyczące m.in. segregacji odpadów, oszczędzania energii w domach, oszczędzania wody, ochrony bioróżnorodności i powietrza.

Nasze ostatnie kampanie to:

Do tej pory zrealizowaliśmy m.in. takie kampanie:

 

Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu

 Kliknij aby przejść do strony kampanii

Ministerstwo Środowiska wraz z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa wspiera kampanię Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu (ETZT). Przedstawicieli władz lokalnych Zapraszamy do zapoznania się ze wspólnym listem Ministra Jana Szyszko i Ministra Andrzeja Adamczyka.

Kampania promuje ekologiczne formy mobilności, takie jak środki transportu zbiorowego, rower, ruch pieszy oraz transport multimodalny (czyli łączenie różnych środków transportu). ETZT odbywa się każdego roku w dniach 16–22 września. Jego kulminacyjnym punktem jest Dzień bez Samochodu (22 września). W przekonaniu Ministrów zrównoważony transport oznacza przede wszystkim poprawę jakości powietrza w miastach, ograniczenie hałasu oraz zwiększenie atrakcyjności przestrzeni publicznej.

Tematem przewodnim kampanii w roku 2016 jest hasło „Inteligentny transport. Silna gospodarka”. Kampania ma na celu pokazanie różnorodnych korzyści zrównoważonego transportu: oszczędność pieniędzy i czasu, poprawa zdrowia i bezpieczeństwa na drogach, przyjazna przestrzeń miejska, rozwój przedsiębiorczości lokalnej, rozwój nowych technologii oraz zwiększenie atrakcyjności miast dla inwestorów.

Ministerstwo Środowiska wraz z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa zachęca władze lokalne do udziału w kampanii. Na stronie www.mobilityweek.eu miasta mogą dokonać rejestracji oraz skorzystać z materiałów promocyjnych, przygotowanych przez europejski sekretariat kampanii. Miasta mogą dokonać rejestracji, w trakcie której mogą zadeklarować organizację jednego, dwóch albo trzech typów działań:

  1. działanie trwałe – dla miast, które w ramach ETZT planują zainaugurować działanie, mające długotrwały efekt, np. obniżenie cen biletów w publicznych środkach transportu, otwarcie nowej linii tramwajowej, otwarcie nowej ścieżki rowerowej, wyznaczenie nowej strefy dla pieszych, uruchomienie miejskiego systemu rowerów publicznych,
  2. tydzień działań – dla miast, które planują zorganizować różnego rodzaju wydarzenia promujące zrównoważony transport w trakcie całego tygodnia 16–22 września, np. festyny, pikniki rowerowe, czasowe zamknięcie ulic dla ruchu kołowego,
  3. Dzień bez Samochodu – dla miast, które planują zorganizować Dzień bez Samochodu (22 września), np. jednodniowe zamknięcie ulic dla ruchu kołowego, dzień darmowej komunikacji miejskiej.
Powrót do góry